Odjava promo kanala kod Telekoma Srbija

Korisnici Telekomovih paketa koji sadrže IPTV (digitalnu televiziju) uglavnom već znaju za promocije koje se šalju zajedno sa računima. Poslednja je bila februarska - mesec dana promotivnog korišćenja HBO kanala, koje se automatski pretvara u plaćenu uslugu ako ga ne odjavite do kraja februara.


Klinci su hteli pa hteli da im uključim, i podlegao sam. A sada, pošto se primakao kraj februara, hteo sam da ga odjavim, a da ne čekam baš poslednji dan. Ali ne lezi vraže, call centar 19813 je nemoguće dobiti. Znam za neke zaobilazne brojeve preko kojih sam pokušao, ali sve što su oni uradili bilo je da me prebace nazad na call centar, gde već znam da se niko neće javiti. Prvo kažu da ćete čekati duže od pet minuta (i biti tarifirani za to čekanje), a posle određenog broja minuta dobijete - umesto operatera - signal zauzeća, što je isto kao da uopšte niste ni zvali, pa se vraćate na početak postupka. 

Naravno - postoji opcija da odem lično u poslovnicu i da to odradim, ali niti imam vremena za zadovoljstvo da čekam u redu sa još dvesto ljudi pri čemu će nas obezbeđenje, kao ovce, puštati pet po pet, niti mi pada na pamet da trošim svoje vreme za nešto što je kompanija Telekom Srbija obavezna da obezbedi preko telefonskog servisa.

I zvao sam, i zvao, i zvao, izgubio skoro ceo sat i tonu živaca - ne znam da li sam više bio ljut na Telekom  ili na sebe što sam dopustio da me klinci nasankaju i nagovore na još jedan bezvezni kanal pored oko sedamdeset drugih bezveznih kanala koje već imam u osnovnoj pretplati, i za koje ću svakako u najskorije vreme naći način kako da ih se rešim, i da mi u okviru pretplate ostanu samo internet, fiksni i mobilni telefon.

A onda - upalilo mi se zeleno svetlo i zazvonilo zvono spasa. Do nekog savijutka moždanog korteksa mi je doprlo da je druga rečenica koju izgovara automat call centra bila - "to continue in english, press nine". Eto rešenja, odmah sam osetio da ovo mora uspeti - servis očigledno namenjen strancima ne može i ne sme da ne radi. Brže bolje sam nazvao 19813, pritisnuo sam tu devetku, i posle nekoliko sekundi (naglašavam, sekudi, ne minuta), javio mi se operater koji je na nespretnom ali ljubaznom engleskom pitao kako može da mi pomogne. Ja sam mu na ne tako ljubaznom engleskom rekao da hoću da odjavim uslugu HBO-a, bez odlaganja. Razmena osnovnih podataka, broj sa koga zovem, ime, prezime, JMBG, čekanje par minuta uz muziku dok operater nije sastavio "warrant" za odgovarajuću službu, i gotov posao.

Dakle, ako ste i vi upali u sličnu zamku i preti vam opasnost da promotivni kanal pređe u plaćeni - automatski ako ne reagujete (!) - eto rešenja. Call centar, opcija 9, par minuta ćaskanja, i gotov posao. Nema veze što je potpuno jasno da sa obe strane linije govore ljudi kojima je srpski maternji, business is business. Utoliko mi je draže ako je tamo neki Oleg, službenik Gazpromnjefta (nastanjen ovde u svojstvu kolonizatora), čekao dok ja ne završim. Pa sam se još malo više, kad sam već "tu", zapričao sa operaterom. Tražio sam da mi proveri ceo nalog i da mi kaže ako slučajno imam još neku promociju koju su aktivirali možda i bez mog znanja, a da ću posle morati da je plaćam, jer sve je moguće u zemlji što Srbija se zove. Tako sam saznao da je i sportski kanal Arena aktivan kao promotivni kanal, ali za njega, na sreću, važi drugo pravilo - on od nove godine (2016) prelazi u plaćeni samo ako nazovete i to eksplicitno zatražite, u suprotnom automatski se gasi. Ipak - oprezno, šta drugo da vam kažem, i nadam se da će vam ovaj savet uštedeti i vreme i živce.

PS pozdrav za drugove iz KGB-a što čitaju moj blog.



8 comments:

  1. Odlična ideja. Doduše ja ne mislim da je pravi uzrok u tome što Telekom ne dozvoljava da stranci čekaju, već u tome što je ovde stranaca jako malo pa operater koji zna engleski nema mnogo posla.

    ReplyDelete
  2. Ah, sjajan tekst, svaka čast autoru, duhovito i nadasve korisno. I upravo ono što mi od informacija treba. Gubila sam i ja živce sa njihovim call centrom, ali sam bila uprorna, ili bolje rečno tvrdoglava. Neizostavno ću da probam ovaj fazon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je što Vam se sviđa, Anonymous, i javite da li je uspelo i kakva su bila Vaša iskustva.

      Delete
    2. sada je jos lakse, odmah nakon dvadesetak sekundi slusanja automata, ide poruka "ukoliko zelite da odjavite hbo paket pritisnite 0". zatim je potrebno uneti broj telefona preko kog je realizovana usluga (fiksni) sa pozivnim brojem, potvrda na 1, i to je sve.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
  3. Sada je stvarno lakse za 20 sekundi gotov posao preko telefonskog automata! Hvala na pomoci!

    ReplyDelete
  4. Jeste li sigurni za Arena paket? Meni je od oktobra prosle godine u osnovnom paketu i ne placa se dodatno...
    A HBO paket zelim da odjavim... samo izgleda nema drugog nacina sem da se zove... ili eventualno ceka pet sati u predstavnistvu da dodjete na red... A tako je lako aktivirati...

    ReplyDelete